PUBLIKÁCIÓK

MTMT link

LEKTORÁLT SZAKKÖNYVEK

Saját szerzőségű monográfiák

Alice in Transmedia Wonderland. Curiouser and Curiouser New Forms of a Children’s Classic. Jefferson: McFarland, 2016. (pp. 268, ISBN-10:1476666687 ISBN-13: 978-1476666686)

Body-Texts in the Novels of Angela Carter. Writing from a Corporeagraphic Point of View. Lewiston, Lampeter: The Edwin Mellen Press, 2008. (pp. 372, ISBN10:  0-7734-4892-6   ISBN13:  978-0-7734-4892-6)

A nő nyelvet ölt. Feminista narratológiai, esztétikai, testelméleti tanulmányok.  Ikonológia és Műértelmezés sorozat 14. Szeged: JATE SZTE University Press, 2018. (pp. 324, ISBN: 978 963 315 383 3)

Szerkesztett tanulmánykötetek

Translating and Transmediating Children’s Literature. Szerk. Björn Sundmark, Anna Kérchy. New York: Palgrave Macmillan, 2020.

The Fairy-Tale Vanguard. Literary Self Consciousness in Marvellous Genres. Szerk. Stijn Praet, Anna Kérchy. Newcastle-upon-Tyne: Cambridge Scholars, 2019.

Posthumanism in Fantastic Fiction. Americana E-book series. 2018.

Exploring the Cultural History of Continental European Freak Shows and Enfreakment. Szerk. Anna Kérchy és Andrea Zittlau. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Press. 2012. (Isbn13: 978-1-4438-4134-4 Isbn: 1-4438-4134-X)

Postmodern Reinterpretations of Fairy Tales: How Applying New Methods Generates New Meanings. Szerk. Kérchy Anna. Lewiston, Lampeter: The Edwin Mellen Press, 2011. (pp. 520, ISBN10: 0-7734-1519-X   ISBN13: 978-0-7734-1519-5)

The Iconology of Law and Order. Legal and Cosmic. (Papers in English and American Studies 21) Szerk. Anna Kérchy, Attila Kiss, György E. Szőnyi. Szeged: JATEPress – Szegedi Egyetemi Kiadó, 2012. ISBN: 978-963-315-076-4

What Constitutes the Fantastic? Szerk. Sabine Coelsch-Foisner, György E. Szőnyi, Sarolta Marinovich-Resch, Anna Kérchy. Szeged: JATEPress – Szegedi Egyetemi Kiadó, 2010.

Szerkesztett folyóirat különszámok

Cahiers d’Études Edouardiens et Victoriens. „Sounds Victorian” special issue. Szerk. Béatrice Laurent, Kérchy Anna. Université de Montpellier, France. (forthcoming)

EJES. European Journal of English Studies. Thematic Issue: Feminist Interventions in Intermedial Studies. Tematikus különszám. Szerk. Anna Kérchy, Catriona McAra. (Taylor & Francis, 2017)

Translating and Transmediating Children’s Literatures and Cultures. Bookbird: The International Journal of Children’s Literature Special Issue. Szerk. Björn Sundmark, Anna Kérchy. 2018. Febr.

Interspecies Dialogues in Postmillenial Filmic Fantasies. Americana E-journal special issue. 2018.

Szerkesztő bíráló bizottsági tagság

Bookbird: A Journal of International Children’s Literature

Journal of Short Story in English: Les Cahiers de la Nouvelle

Társadalmi Nemek Tudománya E-folyóirat

IGYIC Mesecentrum “Esszék/Tanulmányok” rovat szerkesztője

Detinjstvo/Childhood

Tudományos folyóiratok, nemzetközi kiadók munkájában külső bírálóként való közreműködés: Wayne State University Press, Routledge, Marvels & Tales, Libri & Liberi, Victorian Poetry, IRCL, The Anachronist, Néprajzi Szemle

LEKTORÁLT TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEK

KÖNYVFEJEZETEK

nemzetközi kiadványban

“Alice Beyond Wonderland: Transmedia, Hybridity, and Intersemiotic Play in Contemporary Adaptations of a Children’s Classic.” Szerk. Ana Margarida Ramos. Transmedia and Hibdrity. Universidad de Aveiro. 2021. (Forthcoming)

“‘Whichever way you go, you are sure to get somewhere.’ Dysgeographic mappings of playable loci and the ‘compass’ of girlish curiosity in Lewis Carroll’s and China Miéville’s spatial fantasies.” Geographies of Affect in Contemporary Literature and Visual Culture. Central Europe and the West. Ágnes Györke and Imola Bülgözdi. Leiden: Brill, 2020. 163-180.

“The Curious Case of Evie in Fairyland. Nonsense’s Creative Reinventions and Domesticating the Implied Child Reader in Hungarian Translations of Alice’s Adventures in Wonderland.Children’s Literature in Translation. Szerk. Jack McMartin és Jan van Coillie. Leuven: Leuven UP, 2020. 159-178.

“The (im)possibilities of translating literary nonsense: Attempts at taming iconotextual monstrosity in Hungarian domestications of Lewis Carroll’s ‘Jabberwocky.’” Translating and Transmediating Children’s Literature. London: Palgrave. Szerk. Björn Sundmark and Anna Kérchy, 2020. 133-155.

“Perverted Postmodern Pinocchios: Cannibalistic Vegetal-children as Ecoterrorist Agents of Maternal Imagination.” The Cultural Construction of Monstrous Children. Essays on Anomalous Children from 1595 to the Present Day. Simon Bacon, Leo Ruickbie. London: Anthem, 2020. 151-165.

“Psychogeography in the Curiosity Cabinet. Angela Carter’s Poetics of Space.” The Arts of Angela Carter. Marie Mulvey Roberts. Manchester: Manchester University Press, 2019. 39-57.

“Meta-imagination in Lewis Carroll’s Literary Fairy Tales about Alice’s Adventures.” The Fairy-Tale Vanguard. Literary Self Consciousness in Marvellous Genres. Szerk. Stijn Praet és Anna Kérchy. Newcastle Upon Tyne: Cambridge Scholars, 2019. 55-77.

„Analytical Approaches to Fairy-tale Cultures and Media in Children’s and Young Adult Literature.” The Routledge Companion to Media and Fairy-Tale Cultures. Ed. Pauline Greenhill, Lauren Bosc, Jill Rudy. New York: Routledge, 2018. 235-245.

“Transmedia Commodification: Disneyfication, Magical Objects, and Beauty and the Beast.” The Routledge Companion to Transmedia Studies, Eds. Gambarato Rampazzo Renira, Matthew Freeman. New York: Routledge, 2018. 223-233.

“Amicable Alices. Lewis Carroll and his Child Friends.” The Politics and Poetics of Friendship. Eds. Ewa Kowal and Robert Kusek. Krakow: Jagellonian University Press, 2017.

“Alice’s Eroticized Adventures on the Other Side of the Looking-Glass.” Tantalizing Alice. Aprroaches, Concepts, and Case Studies in Adaptations of a Classic. Eds. Sissy Helff and Nadia Butt. Trier: Wissenschafter Verlag Trier. 2016. 59-81.

“Perverted Postmodern Pinocchios: Cannibalistic Vegetal-children as Ecoterrorist Agents of Maternal Imagination.” Little Horrors: Interdisciplinary Perspectives on Anomalous Children and the Construction of Monstrosity. Eds. Simon Bacon and Leo Ruickbie. Oxford: Inter-Disciplinary Press, 2016. 195-215.

“The Street Urchin as an Iconic Agent of Childish Imagination in Dickens’ Fiction and its Victorian and Postmodern Visual Adaptations.” Charles Dickens 200: Text and Beyond. A Commemorative Volume. Eds. Andrew Rouse and Gabriella Hartvig. Martonfa: SPECHEL e-ditions, 2015.

“Queering the gaze in the museal space. Orshi Drozdik’s feminist (post)concept art.” Space, Gender, and the Gaze in Literature and Art. Eds. Ágnes Zsófia Kovács, László B Sári. Newcastle Upon Thyne: Cambridge Scholars, 2017. 63-86.

“Essay on the Hungarian Translations of Alice’s Adventures in Wonderland.” Alice in a World of Wonderlands: Translations of Alice’s Adventures in Wonderland in 150 Languages to Celebrate the 150th Anniversary of the Original Publication. Eds. Jon Lindseth and Markus Lang. New Castle: Oak Knoll Press, USA, 2015.

“Les traductions hongroises de The Great Gatsby.”In Quand l’Europe retraduit The Great Gatsby. Le corps transfrontalier du texte. (Collection Translations. Pensées et Pratiques de la traduction) Szerk. Véronique Béghain. Pessac: Presses Universitaires de Bordeaux, 2013. pp. 19-35.

“Recycling Waste and Cultural Trauma in the Museum Space” In: The Museal Turn. Szerk. Sabine Coelsch-Foisner és Douglas Brown. Heidelberg: Universitätsverlag Winter, 2012. pp. 235-249.

“From the Showbiz to the Concentration Camp: The Fabulous, Freakish Life of Hungarian Jewish Dwarf Performers Zoli Hirsch and the Ovitz Family.” In Exploring the Cultural History of Continental European Freak Shows and Enfreakment. Szerk. Anna Kérchy és Andrea Zittlau. Newcastle Upon Tyne: Cambridge Scholars Press. 2012. pp. 211-233.

“Stammering, Somniloquy and Somatized Semiosis. (Un)making Sense of Nonsense in Lewis Carroll’s Alice Tales” In: The Language of Sense, Common-Sense and Nonsense. Szerk. Ewa Borkowska, Tomasz Burzynski, Maciej Nowak. Bielsko-Biala: Wydawnictwo WSEH, 2012. pp. 43-54.

“Feminist Psychogeography and Jeanette Winterson’s Passions.” In: She’s Leaving Home. Women’s Writing in English in a European Context (European Connections). Szerk. Nóra Séllei és June Waudby. Oxford, Bern, Berlin, Bruxelles, Frankfurt am Main, New York, Wien: Peter Lang, 2011. pp. 131-149.

“Ambiguous Alice. Making Sense of Lewis Carroll’s Nonsense Fantasies” In: Does It Really Mean That? Interpreting the Literary Ambiguous Szerk. Janka Kaščáková és Kathleen Dubbs. Newcastle Upon Thyne: Cambridge Scholars Publishing, 2011. pp. 104-121.

“Nonsensical Disenchantment and Imaginative Reluctance in Postmodern Rewritings of Lewis Carroll’s Alice Tales” In: Anti-Tales. The Uses of Disenchantment. Szerk. Catriona Fay MacAra és David Calvin. Cambridge: Cambridge Scholars, 2011. pp. 62-75.

“A Corpusemiotical Analysis of a Postmodern Alice-Tale. Embodied Nonsense in Terry Gilliam’s Tideland” In Postmodern Reinterpretations of Fairy Tales: How Applying New Methods Generates New Meanings. Szerk. Anna Kérchy. Lewiston, Lampeter: The Edwin Mellen Press, 2011. pp. 460-481.

“’Not Waving but Drowning.’ An Agnostic Commitment to Autonomy. The Freedom of Uncertainty in Stevie Smith’s Poetry” In: Autonomy and Commitment in Twentieth-Century British Literature. Szerk. Christine Reynier, Jean-Michel Ganteau. Montpellier: Presses Universitaires de la Méditerranée, 2010. pp. 145-161.

“Bodies That Do Not Fit: Sexual Metamorphoses, Re-embodied Identities and Cultural Crisis in Contemporary Transgender Memoirs” In: The Human Body in Contemporary Literatures in English: Cultural and Political Implications. Szerk. Sabine Coelsch-Foisner és Marta Fernandez Morales.Frankfurt Am Main: Peter Lang, 2009. pp. 129-150.

“Grotesque Body Modification, Freaked Femininity and Narrative Self-Decomposition in Angela Carter’s The Passion of New Eve” In: Fantastic Body Transformations in English Literature. Szerk. Sabine Coelsch-Foisner. Heidelberg: Universitätsverlag WINTER, 2006. pp. 89-107.

“Narrating the Beat of the Heart, Jazzing the Text of Desire. A Comparative Interface of James Baldwin’s Another Country and Toni Morrison’s Jazz” In: James Baldwin and Toni Morrison: Comparative Critical and Theoretical Essays. Szerk. Lovalerie King, Lynn Orilla Scott. New York: Palgrave Macmillan, 2006. pp. 50-86.

KÖNYVFEJEZETEK magyar kiadványban

„Humor, horror, hiátus. A groteszk gyerektest mint szövegmotor Kócos Petitől Pacasrácig.” Medialitás és gyerekirodalom. Szerk Hermann Zoltán et al. Budapest: L’Harmattan, Károli könyvek, 2020. 63-77.

„A madárnő mágiája. A szörnyetegség mint mutatvány Angela Carter Esték a cirkuszban című regényében.” Rémesen népszerű. Szerk. Limpár Ildikó. Budapest: Atheneum, 2021. 137-160.

„Mire képes egy Viktoriánus képeskönyv? Képtelen interaktív képszövegek az Alice Csodaországban és Tükörországban első kiadásaiban.” BILLUFESZT Tanulmánykötet. Tempevölgy. Szerk. Varga Emese. (megjelenés alatt)

“The song of the dodo bird. Environmental- and language philosophy in Lewis Carroll’s Victorian Nonsense Fairy-tale Fantasies.” Állati Jelek. Ed. Újvári Edit et al. Szeged: Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, 2018. 163-179.

“Introduction.” Posthumanism in Fantastic Fiction. Anna Kérchy. Americana E-book, 2018.

Re-enacting Otherness as a Strategy of Resistance in Hungarian Jewish Dwarf Performance Artists’ Memoirs” The Anthropology of Encounters. A találkozások antropológiája. Szerk. Lajos Veronika, Povedák István, Régi Tamás. MAKAT könyvek 1. Budapest: Magyar Kulturális Antropológiai Társaság, 2017. 236-250.

“Dilemmák a társadalmi nemek tudománya és a fogyatékosságtudomány metszéspontjain.A felelet kérdései között. Fogyatékosságtudomány Magyarországon. Szerk. Hernádi Ilona és Könczei György. Budapest: ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar: Fotri Digitális Könyvek 1. 2015. 10-32.

“A fogyatékkal élők elfogadását célzó média/művészeti megnyilvánulások lehetőségei, korlátai, és recepciója a mai Magyarországon.”In Mi/Más2: Gondolatok a másságról. Szerk. Kádár Judit és Szathmári Judit. Eger: EKF Líceum Kiadó, 2012. pp. 75-87.

“Disorder in the Museum. Recycling Waste and Cultural Trauma in the Chapman Brothers’ Abject Art.”In EW4. The Iconology of Law and Order. Szerk. Kérchy Anna, Szőnyi György, Kiss Attila. Szeged: JATEPress – Szegedi Egyetemi Kiadó, 2012. pp. 230-244.

“A nő nyelvet ölt. A feminista narratológia dilemmái és a korporeális narratológia lehetőségei” In: Új elméletek a narratológiában. Szerk. Szabó Erzsébet. Szeged: Grimm Kiadó, 2010. pp. 43-97.

“Faraway, So Close. Towards a Definition of Magic(al) (Ir)Realism.” In What Constitutes the Fantastic? Szerk. Sabine Coelsch-Foisner et al. Szeged: JATEPress – Szegedi Egyetemi Kiadó, 2010. pp. 15-35.

“Autobiografikció és önéletrajzás Angela Carter regény-trilógiájában.” In: Írott és olvasott identitás. Az önéletrajzi műfajok kontextusai. Szerk. Z.Varga Zoltán és Mekis János. Budapest: L’Harmattan, 2008. pp. 352-261.

“Carnal Re-presentations: Orlan’s Body Art. Surgical Interventions Subverting the Iconography of Femininity and Beauty Myth” In: Eastern and Western Traditions of European Iconography 3: The Iconography of Gender. Szerk. Szőnyi György Endre – Kiss Attila. Szeged: JATEPress – Szegedi Egyetemi Kiadó, 2008. pp. 147-157.

Az Én mint (sok) Másik. A szamuráj/anya önszövegezése. Posztstrukturalista szubjektumelmélet Julia Kristeva Les Samouraïs című önéletrajzi regényében.” In: A női szubjektum. Szerk. Séllei Nóra. Debrecen: Debrecen Egyetemi Kiadó, 2007. pp. 253-271.

“Nőies-e a kortárs női irodalom? Átírás, újraolvasás, re-vízió” In: Laikus olvasók? A nem-professzionális olvasás értelmezési lehetõségei . Szerk. Lóránd Zsófia, Scheibner Tamás, Vaderna Gábor. Budapest: L’Harmattan, 2005. pp. 101-112.

“Wings and Masks. Grotesque Body, Laughing Language and Carnivalesque Texture in Angela Carter’s Nights at the Circus” In: Spaces in Transition. Papers in English and American Studies XII. Szerk. Barát Erzsébet. Szeged: JATEPress– Szegedi Egyetemi Kiadó, 2005. pp. 46-60.

“L’oeil du père aveugle dans l’oeuvre de Georges Bataille” In: Acta Romanica Tomus XXI Études Doctorales V. Szerk. Penke Olga. Szeged: JATEPress – Szegedi Egyetemi Kiadó, 2002. pp. 131-143.

nemzetközi társszerzős KÖNYVFEJEZETEK

Kérchy Anna, Björn Sundmark. „Introduction.” Translating and Transmediating Children’s Literature. London: Palgrave. Szerk. Björn Sundmark and Anna Kérchy. 1-25.

Anna Kérchy, Andrea Zittlau “Introduction” Exploring the Cultural History of Continental European Freak Shows and Enfreakment. Szerk. Anna Kérchy és Andrea Zittlau. Newcastle Upon Tyne: Cambridge Scholars Press. 2012. pp. 1-20.

Anna Kérchy, Ingrida Povidisa. Postmodern Fantasies of Salvation. Interfacing Forensic Crime Fiction and Fairy Tale in Tim Burton’s Corpse BrideIn Postmodern Reinterpretations of Fairy Tales: How Applying New Methods Generates New Meanings. Szerk. Anna Kérchy. Lewiston, Lampeter: The Edwin Mellen Press, 2011. pp. 107-126.

magyar társszerzős KÖNYVFEJEZETEK

Kérchy Anna, Koller Nóra. “A buziboszi, a meleg barát és “az a bizonyos dolog”. Az érzelmi kapcsolat heteronormativizálásának (kon)szekvenciájáról.” In: Nyelv, Ideológia, Média 2. A nő és női(es)ség sztereotípiái. Szerk. Barát Erzsébet, Sándor Klára. Szeged: SZTE Könyvtártudományi Tanszék, 2009. pp. 55-65.

Kérchy Anna, Koller Nóra. “‘Kisasszonyok, vadmacskák, kékharisnyák’ Az író nő pozicionálása a mai magyar médiában.” Nyelv, Ideológia, Média. A nő helye a magyar nyelvhasználatban. Szerk. Barát Erzsébet, Sándor Klára. Szeged: JATEPress, 2007. pp. 53-67.

TANULMÁNYOK, SZAKCIKKEK

nemzetközi folyóirat kiadványban

“The Secret Life of Things Queering the Museal Gaze in Angela Carter’s Fiction.” Marvels & Tales. 34.2 Fall 2020. 159-179.

“The acoustics of nonsense in Lewis Carroll’s Alice tales.” International Research in Children’s Literature 1 (2020): 175-190.

“Alice’s Non-Anthropocentric Ethics. Lewis Carroll as a Defender of Animal Rights.” Cahiers Victoriens et Édouardiens. 88th special issue on Comforting Creatures: Literature and its New Animal Phenomenologies. 2018 Automne. Ed. Sara Thornton & Laurence Rousillon-Constanty. Presses Universitaires de la Méditerranée. Open Edition Journals.

“Introduction to special issue of Bookbird on Translating and Transmediating Children’s Literatures and Cultures” Bookbird. IBBY. 2018.

“Introduction to special issue on Feminist Interventions in Intermedial Studies.” (with Catriona McAra) EJES. European Journal of English Studies. Feminist Interventions in Intermedial Studies Issue. 2017.21.3. 1-14.

“Interview with Liliane Louvel on Feminist Interventions in Intermedial Studies.” (with Catriona McAra) EJES. European Journal of English Studies. Feminist Interventions in Intermedial Studies Issue. 2017.21.3. 222-226.

“Interview with Mieke Bal on Feminist Interventions in Intermedial Studies.” (with Catriona McAra) EJES. European Journal of English Studies. Feminist Interventions in Intermedial Studies Issue. 2017.21.3. 217-221.

“Three times in Wonderland.” Bookbird. International Journal of Children’s Literature. 2017 Fall. 55.3. 42-45.

“The Translation and Reception of Angela Carter’s Work in Hungary.” Angela Carter traductrice-Angela Carter en traduction. Cahiers du Centre de Traduction Littéraire. Ed. Martine Hennard Dutheil De La Rochere. Université de Lausanne, 2014. 159-175.

“Challenges of Retranslating The Great Gatsby into Hungarian: With a Focus on Metaphors of Emotion and Embodiment.” In: The F. Scott Fitzgerald Review. Vol. 11. 2013. Penn State University Press. pp. 137-156.

“Narrating the nervous, bulimic body-text in Angela Carter’s The Passion of New EveGender Studies Journal. West University of Timisoara: Interdisciplinary Center of Gender Studies, 2006. pp. 79-105.

“The Female Grotesque in Contemporary American Culture” Atenea. A Bilingual Journal of Humanities and Social Sciences. University of Puerto Rico at Mayaguez. XXV. 2. (2005): pp. 173-189.

magyar folyóirat kiadványban

„Taktilis tekintet Margaret Atwood A szolgálólány meséje című regényében.” Tiszatáj. 2021. január. 70-78.

“Chimeric Visions: Posthuman Somaesthetics and Interspecies Communication in Contemporary Humanimal Body Art Performances.” HJEAS Posthumanism Special Issue. Ed. Andrea Tímár, 2020. 193-223.

“Tradíció és transzmediáció: A tündérmese utóélete a 21. századi gyerek és ifjúsági irodalomban.” Studia Litteraria. 2019. 58:1-2. 118-126.

“Vegetal Visions. Ecocritical Encounters with Plant Kin in Transmediated Fairy Tales.” Americana E-Journal. Special issue on Posthumanist (com)promises of Human-Animal-Plant Encounters in Fantastic Imagination. 2017.

“Introduction to special journal issue” Interspecies Encounters in Postmillenial Filmic Fantasies. Special Issue of Americana E-Journal. Ed. Anna Kérchy. 2018.

“A nonszensz poétikája és politikája” Studia Litteraria. 2016. 3/4. 76-90.

“Átlátszó helyek. A láttatott láthatatlan mint női térélmény Drozdik Orsolya konceptuális művészetében.” Balkon. 2016.11.12. 22-30.

“Picturebooks Challenging Sexual Politics. Pro-Porn Feminist Comics and the Case of Melinda Gebbie and Alan Moore’s Lost Girls.” HJEAS Journal. 20.2. 2014 Fall: 121-143.

“Hebrencs kisleányból kötelességtudó honleány. Nőképváltozások a Magyar Lányok hetilap első világháború alatti lapszámaiban.” Médiakutató. 2015 Nyár. XVI.2: 81-95.

“A feminista pszichogeográfia és Jeanette Winterson szenvedélyei.” Filológiai Közlöny. Utazás, Otthon, Nőiség szám. 56.4. (2010): pp. 367-381.

“Seeing Is Believing(?) Blurred Boundaries and Loving Looks in Nancy Burson’s Art.” Focus. Pécsi Egyetemi Kiadó. 2007. pp. 199-217.

“Kannibál olvasatok. Zhu Yu Emberevő című performanszáról.” Kalligram. Művészet és Gondolat. 05. 01-02. (2005): pp. 121-128.

“Corporeal and Textual Performance as Ironic Confidence Trick in Angela Carter’s Nights at the Circus. The AnaChronisT. 10. (2004): pp. 97-125.

“Könyörtelen Test Revíziók. A női szépség erőszakos ideológiájának dekonstrukciója a feminista performansz terrorista testeiben” Kalligram. Művészet és Gondolat. 04.01. (2004): pp. 103-110.

“The Woman 69 Times: Cindy Sherman’s Untitled Film Stills Hungarian Journal of English and American Studies. Femininity and Subjectivity. 9.1. (2003): pp. 181-190.

“Ez a fekete zongora… A női tekintet lehetőségei és a vágy képei Jane Campion Zongoralecke című filmjében” Filmtett. Feminizmus és filmelmélet szám. (2003): 11-15.

“Nő, pornó, performansz. Annie Sprinkle: The Post-Porn-Modernist Show” Lk.K.T. A kolozsvári Láthatatlan Kollégium Irodalmi Folyóirata. (2002): pp. 56-63.

“Wild Words. Jazzing the Text of Desire: Subversive Language in Toni Morrison’s JazzThe AnaChronisT . (2002): pp. 264-288.

KONFERENCIA-KÖTETBEN TANULMÁNYOK

“Gondolatok a diverzitás, sokféleség, és a Másság eltérő formáiról a társadalmi nem és a fogyatékosság kulturális olvasatainak tükrében.” Sokféleség mint társadalmi érték. Hatodik Fogyatékosságtudományi Konferencia Kötete. Szerk. Sándor Anikó et al. Budapest: ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, 2018. 56-63.

“Boundaries, Bridges, Becomings. Interspecies Politics in Women’s Performance Arts in the Contemporary US” Transnational Americas: Home(s), Borders and Transgresssions Conference Proceedings, SZTE, Centro InterAmerican (megjelenés alatt)

A transznemű identitás dilemmái a kortárs gender-elméletek és populáris kulturális reprezentációk tükrében.” In: Mi/Más Konferencia 2008. Gondolatok a toleranciáról. Eger: EKF Líceum Kiadó, 2009. pp. 169-183.

“Anaïs Nin’s Experimental Autofiction. The Portrait of the Artist as a Postmodern Desiring Female Subject in A Spy in the House of Love.” In: Conference Proceedings of The 1950s HAAS Biennial Conference 2003 Budapest: ELTE, 2003. pp. 141-148.

“Transgressive Bodies and Other Voices in Contemporary British Women Writers’ Fiction” in: Papers Published for the Humanities Section of the 3rd International Conference of PhD Students Miskolc: University of Miskolc Press, 2001. pp. 99-107.

ELEKTRONIKUS PUBLIKÁCIÓK

“A fajok közti szolidaritás poszthumán etikai lehetőségei? Kétes környezetvédelem a kortárs feminista performanszban és a mai magyar populáris kultúrában.” TNT Ef. Interdisciplinary E-journal Of Gender Studies. 9.1. (2019): 14-29.

A testképformáló (közösségi) média: SZTE Alma Mater Alumni Uni – Tudásműhely beharangozó (2019)

“Csalóka Csodaország. A képzelet korlátai és a gyermeki fantázia metafantáziája Terry Gilliam Dagályország című fantasy filmjében.” Apertúra. Film. Vizualitás. Elmélet. E-folyóirat. Fantasztikum különszám. Szerk. Benczik Vera. 2015. tavasz-nyár.

“Lolita, a kishúgunk!? A kislány test ábrázolhatatlanságáról női szemmel.” TNT Ef. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris E-Folyóirat. 2015. 5.1. 189-213.

“Creative Iconoclasm and Cultural Trauma.” Terror(ism) and Aesthetics. Szerk.Fogarasi György. Et al. e-journal. 2014. 1.

“A ’férfias’ fogyaték fikciója. Alternatív maszkulinitások atipikus megtestesülései a kortárs populáris vizuális kultúrában.” In: TNT Ef. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris E-Folyóirat. 2013/1.

“Changing Media of Enchantment: Tracking the Transition from Verbal to Visual Nonsense in Tim Burton’s Cinematic Adaptation of Alice in Wonderland.Americana E-Journal. 2012. Tavasz. VIII. 1.

“(Poszt)feminizmus, (poszt)identitás és (poszt)koncept art Drozdik Orsolya művészetében.” In: TNT Ef. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris E-Folyóirat. 2012/2.

“Rejuvenation and Immortality in/of the Female Gothic Genre. The Feminist Potentials of Contemporary Children’s- and Teenage Gothic Fiction.”In: TNT Ef. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris E-Folyóirat. 2012/1. (Antoni Rita társszerzővel)

“Elmebaj, szerzőség és nem/iség (v)iszonyai két kortárs magyar Csáth-mítosz adaptációban.” In: TNT Ef. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris E-Folyóirat. 2011/2.

“A félt(ett) test felderítése. Susan Wendell. Az elutasított test. Feminista filozófiai elmélkedés a fogyatékosságról című könyvéről.” TNTeF. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris E-Folyóirat. 2011. I.1.

“Tapogatózások. A test elméleteinek alakzatai.” Apertúra. Film-Vizualitás-Elmélet. 2009. IV.2.

“Fantastic Freakings: Decomposing Narrative and Deformed Femininity in Angela Carter’s The Passion of New Eve.Palimpszeszt. Mese és fantasztikus irodalom tematikus szám., 06.24. (2005).

“Why should we deconstruct Harry? On deconstruction and Woody Allen.” Szótár. Szegedivatlap. I./ 2. (2001)

KATALÓGUS, KIÁLLÍTÁSMEGNYITÓ

“Choreographing an Individual Mythology: Orshi Drozdik’s Applied Feminist Semiotics.” Feminist Avant-Garde of the 1960s. ed. Gabriele Schor. Vienna: The Verbund Collection publication.

“’Beckoning’: Thoughts on Zsófia Jakab’s Art”. Catalogue for art exhibition organized by Leeds University of Arts, UK, 2018

Az érzékiség és az anyag – megnyitóbeszéd Drozdik Orshi kiállításához a Budapest Galériában. Artmagazin Online. 2018.

“Vendégségben Alice asztalánál. It’s Always Tea Time.” Deák 14 Galéria,  Budapest, Nov 8, 2017. KULTer.hu 2017. 11. 16.

INTERJÚK

Ayhan Gökhan. „Körkérdés a gyerekirodalomról. A legfontosabb történések 2020-ban. Kérchy Anna szerint” IGYIC Mesecentrum

Both Gabi. „Tudományos iránytű a gyerekirodalom elméleteihez. Interjú Kérchy Annával” IGYIC PIM Mesecentrum.. 2020. November. 10.

Vass Éva. „Új Tanulmányrovat az IGYICen. Interjú Dr Kérchy Annával.” Hajónapló. 2020.10.21.

A testképformáló (közösségi) média. Interjú dr habil Kérchy Annával.” SZTE Alma Mater Alumni Uni – Tudásműhely beharangozó. 2019.

RECENZIÓK

“Reading in the Dark. Sleeping with the Lights On: Uses and Abuses of Horror in Children’s Literature.” Hungarian Journal of English and American Studies. 25. 2 (2019): 433-437

“Kockáztatni és késznek lenni sebezhetővé válni.” Interjú Andrea Zittlau feminista performanszművész kultúrantropológussal. TNT Ef. Interdisciplinary E-journal Of Gender Studies. 9.2. (2019): 137-145.

Interjú az Erdődy-díjas Zsadányi Edittel. TNT Ef. Interdisciplinary E-journal Of Gender Studies. 8.2. (2018): 114-120.

Review of A Theology of Nonsense.” Knight Letter – The Lewis Carroll Society of North America, 2018 (forthcoming)

“An Encore of the Greatest Show on Earth: Victorian Marvels and Monsters Revamped for the Postmillennial Times.” HJEAS. 2018. (forthcoming)

“Three times in Wonderland.” Triple Review of Zoe Jaques’s, Virginie Iché’s, and Celia Brown’s Carroll Scholarship. Review for Bookbird. 2017. 55.3. 42-45.

“Stories Slipping Through the Cracks of Images… Review of Catriona McAra’s A Surrealist Stratigraphy of Dorothea Tanning’s Chasm Americana E-Journal. 2017. XIII. 1.

”Blending Beauty and the Beast. Metamorphic body regimes of a somatic society.” Review of Heike Steinhoff Transforming Bodies. Makeovers and Monstrosities in American Culture. HJEAS 2017/2. 23.2. 411-416.

„Lilith ecsetje: Lilith Öröksége Művészeti Csoport, Tiszta Kezekben. Liget Galéria, 2016” TNT Ef. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris E-Folyóirat. 2016. 6.1. 191-199.

„Double review on Liliane Louvel’s Poetics of the Iconotext and Le Tiers pictural. Pour une critique intermédiale The European English Messenger. 24.2. 2015 Winter. 97-100.

„A női géniusz színeváltozásai: Alkotónők egyetemes enciklopédiája. Review of Béatrice Didier, Antoinette Fouque, Mireille Calle-Gruber. Le Dictionnaire des Femmes Créatrices” TNT Ef. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris E-Folyóirat. 2014 4.1. 182-186.

“Review of Ildikó Boldizsár’s Fairy-tale Therapy and Annamária Kádár’s Fairy-tale Psychology.” Marvels & Tales. Journal of Fairy Tale Studies. 28.1. 2014. Wayne State UP. 199-203.

„Harcosnők, flamingók Évák. Gender ecset III. Válogatás a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő Tanszékének munkáiból.” Revizor. Online Kritikai Portál. 2014.02.18.

“Review of Presences and AbsencesTransdisciplinary Essays. Szerk. Katarina Labudova and Nóra Séllei” Americana. E-Journal of American Studies in Hungary. 2013 Fall. IX.2.

„A XX. századi magyar nőírókról megjelent kötetek megközelítési módjai. Beszélgetés Borgos Annával, Kádár Judittal és Kapus Erikával (Moderátor: Séllei Nóra)” TNT Ef. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris E-Folyóirat. 2013 Ősz. 3.2.

“Bollobás Enikő. Egy képlet nyomábankarakterelemzések az amerikai és a magyar irodalomból.” TNT Ef. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris E-Folyóirat. 2013 Tavasz. 3.1.

“The Otherness in Ourselves. A Review of John Lechte & Maria Margaroni’s Julia Kristeva: Live Theory.” Americana. E-Journal of American Studies in Hungary. Ősz 2012.

“’Könny, kacagás, izgalom, az égvilágon minden…’ Angela Carter. Esték a Cirkuszban.” Nőkért.hu 2011.

“Review of Twice Upon A Time: Women Writers and the History of the Fairy Tale by Elizabeth Wanning Harries” European Journal of English Studies. Routledge, 2010. 298-301.

“Review of The Unraveling Archive. Essays on Sylvia Plath edited by Anita Helle” Americana. E-Journal of American Studies in Hungary. V. 1. Tavasz 2009.

“Helmut Newton és a tűsarok.” A Hét. 4. 3. (2006): 1. 23. 18.

“Those miraculous pleasures of the ordinary. Review of Christine Reynier’s Jeanette Winterson: Le miracle ordinaireIn-Between. Essays and Studies in Literary Criticism. 2005/2. Vol. 14. Ed. Gulshan Taneja. University of Delhi. R.L.A. College. English Department.

TOVÁBBI, MEGJELENÉS ALATT ÁLLÓ, PUBLIKÁLÁSRA ELFOGADOTT TANULMÁNYOK

“’Mystic, awful was the process.’ Changing Meanings of Victorian Child Photography in Lewis Carroll’s Darkroom and Bright Text.” European Iconology East & West: Cultural Imageries of Body and Soul – Intermedial Representations of the Corporeal, the Psychic, and the Spiritual. Eds. Szőnyi György Endre, et al. Szeged: JATEPress.

OKTATÁSI SEGÉDANYAG, TANANYAG

EFOP-3.4.3-16-2016-00014. „A Szegedi Tudományegyetem oktatási és szolgáltatási teljesítményének innovatív fejlesztése a munkaerőpiaci és a nemzetközi verseny kihívásaira való felkészülés jegyében” AP6_BTK-2 altémája.

Digitális tananyagfejlesztés a Romanticism and Victorianism in English Literature című BA Survey kurzushoz: 13 lecke: Introduction to Romanticism in English Culture and Literature; Gothic Fiction in the Romantic Period; William Blake’s Poetry; Lake Poets and Lyrical Ballads; The Second Generation of Romantic Poetry; Introduction to the Victorian Period; Victorian Poetry; The novel in transition; Charles Dickens’ fiction; The Bronte sisters; Thomas Hardy; Fantasy from Oscar Wilde to Bram Stoker; Victorian Children’s Literature 

Repozitórium link: https://eta.bibl.u-szeged.hu/

Digitális tananyagfejlesztés a The Literary Fantastic című BA Survey kurzushoz: 3 lecke

FORDÍTÁS

Emer O’ Sullivan. „Összehasonlító gyerekirodalomtudomány.” IGYIC Mesecentrum Tanulmányok rovat. 2021.

Lewis Carroll Alice Csodaországban című könyvének két magyar fordításából (Altay Margit, 1927 és Varró Dániel, 2009) a „Bolondos teadélután” fejezet angolra való visszafordítása, annotációkkal és a fordítói megoldásokra vonatkozó szövegmagyarázatokkal ellátva

„Back-translations of Hungarian translations of Alice’s Adventures in Wonderland by Margit Altay and Zsuzsa & Dániel Varró) In: Alice in a World of Wonderlands: Translations of Alice’s Adventures in Wonderland in 150 Languages to Celebrate the 150th Anniversary of the Original Publication. Eds. Jon Lindseth and Markus Lang. New Castle: Oak Knoll Press USA.

“Checklist of all Hungarian translations of Alice.” Alice in a World of Wonderlands: Translations of Lewis Carroll’s Masterpiece. Vol.3. 435-443.

Jean Ingelow Mopsa, the Fairy (1869) magyar fordítása (folyamatban)

ELEKTRONIKUS ADATBÁZIS

Down the Rabbit Hole// Lenn, a nyuszi barlangjában: Digitális adatbázis Lewis Carroll műveinek, adaptációinak, kritikáinak egybegyűjtésével, a magyar recepcióra fókuszálva: http://ieas-szeged.hu/downtherabbithole/