MEGHÍVOTT TUDOMÁNYOS/ KONFERENCIA ELŐADÁSOK

„Why is a Raven Like a Writing Desk? Alice and its Adaptations in Transmedia Wonderland.” Plenary Lecture. Encounters of the Popular Kind: Traditions and Mythologies in Dialogie. EASPOP. ELTE, Budapest. MsTeams online. 27-28 October 2020.

„Translating Body-Language and Cultural Transfer: Angela Carter’s Birdwoman Travels to Hungary.” „The world is made of words.” Angela Carter translator – Angela Carter in translation. Université de Lausanne, Switzerland. Zoom. 8-10 October 2020.

“Alice Beyond Wonderland: Transmedia, Hybridity, and Intersemiotic Play in Contemporary Adaptations of a Children’s Classic.” Mix & Match: Hibridity and Transmediation Conference. Universidade de Aveiro. Portugal. 2019.12.13.

“A gyerektest mint médium. Humor, horror, hiátus. A groteszk gyerektest mint szövegmotor Kócos Petitől Pacasrácig.” Gyermekirodalom és medialitás. Károli Gáspár Református Egyetem. Gyerek- és Ifjúsági Irodalmi Kutatócsoportjának konferenciája. 2020. február 7.

“Posthuman Somaesthetics in Humanimal Body Art Performances.” Université d’Angers. CRILA Research Group/ PhD Research Seminar. 2019 Nov 5.

“Mire képes egy Viktoriánus képeskönyv? Képtelen interaktív képszövegek az Alice Csodaországban és Tükörországban első kiadásaiban.” Első Budapesti Illusztrációs Fesztivál. Konferencia. Petőfi Irodalmi Múzeum, 2019 Október 29.

“The  Secret Life of Things: Queering the Museal Gaze in Angela Carter’s  Postmodern Curiosity Cabinet” Université Bordeaux Montaigne, CLIMAS, PMM 2018-2019 lecture series, Puissance du Mode  Mineur Research Group, (Prof Nathalie Jaeck) , 2019 Apr 5.

“Gyerekirodalom és innováció.” HUBBY Szakmai Szimpózium az Év Gyerekkönyve Díj kísérő rendezvénye. Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum. 2019. febr 15.

“Gondolatok a diverzitás, sokféleség, és a Másság eltérő formáiról a társadalmi nem és a fogyatékosság kulturális olvasatainak tükrében.” Hatodik Fogyatékosságtudományi Konferencia: Sokféleség mint társadalmi érték, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, 2018. 11.13.

“A tündérmese utóélete a 21. századi gyerek és ifjúsági irodalomban: Tradíció és transzmédia.” A gyerekirodalom nagykorúsítása. HUBBY- Deák Galéria/MOME. 2018 Okt 23-24.

“’Beware the Jabberwock, my son!’ Cultural transpositions of the sound and the sight of nonsense in Hungarian translations of Lewis Carroll’s ‘Jabberwocky.’” From Morals to the Macabre in Translation for Children Conference, Pedagogical University of Krakow, Poland. 2018 Apr 4-5.

“Semmi – gondolta – nem volt még ilyen érdekes.” Pszichonarráció és a bizonytalanság megtestesült tudata Neil Gaiman gótikus meseregényében. A test mint elbeszélő médium, a test mint elbeszélések médiuma. Korporális narratológia a befogadás és a kirekesztés vizsgálatában. PIM, MTA ITI Corpus Alienum Kutatócsoport szimpóziuma, 2016.04.01.

“From lost little girls to curious feminist psychogeographers. Empowerment by wanderlust, dysgeographica, and playable cities in Contemporary YA Fantasy Rewritings of Alice’s Adventures in Wonderland.” Plenary lecture. Gender, Translocality, and the City in post-1945 Literary and Visual Culture. Debreceni Tudományegyetem. 2016. Feb 26-27.

“The Changing status of reading in the age of digital culture: current debates and future collaborations.” Organized by Bodies in Transit EU Feder Project of Departamenta de Filologia Inglesa, Faculdad de Humanidades. Universidad de Huelva, Spain. 2015. Okt. 21.

“Tükörképlékenység. A test elméleteinek alakzatai a kortárs nőművészetekben.” [On body studies and contemporary women’s art] Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest. 2014. Február 13.

“Dilemmák a társadalmi nem tudomány és a fogyatékosságtudomány metszéspontjain.” [Dilemmas at the intersection of gender- and disability studies] Első magyar fogyatékosságtudományi konferencia. Az ELTE Gyógypedagógiai Kar (Fogyatékosságtudományi Doktori Műhely), a Magyar Szociológiai Társaság és az MTA Szociológiai Kutatóintézete rendezésében. 2013. november 26.

“Metaphors of Emotion and Embodiment in Hungarian Translations of The Great Gatsby.” Le corps transfrontalier du texte : quand l’Europe retraduit The Great Gatbsy. 26 octobre 2012. Université Bordeaux 3.

“A test elméleteinek alakzatai a kortárs művészetek tükrében.” [On body studies and contemporary art] Testeken át I. Testírás, tesmódosítás, tetoválás szimpózium. Grand Café. Szeged. 2013. March

“Nonsensical Disenchantment and Imaginative Reluctance in Postmodern Rewritings of Lewis Carroll’s Alice Tales” Plenary. Anti-Tales: The Uses of Disenchantment, University of Glasgow, Aug 2010

“On Flesh Becoming Word Becoming Flesh. Reading Angela Carter’s Fiction from a Feminist Corporeal Narratological Perspective” Angela Carter. Estranging Feminism?, Université Jean Monnet Saint-Étienne, France, 10-11 June 2010

“’Not Waving but Drowning.’ An Agnostic Commitment to Autonomy. The Freedom of Uncertainty in Stevie Smith’s Poetry” Autonomy and Commitment in Modernist British Literature A CERVEC Conference, Université Paul Valéry Montpellier III., France, 2007.

“Popular Representations of Monstrosities in Anglophone Culture.” The Monstrous Side of Science. A Celebration of Science. Catholic University of Ruzomberok, English department, Slovakia, 2008.

KONFERENCIA PANEL SZERVEZÉS

Sounds Victorian: Acoustic Experience in 19th Century Britain, ESSE Conference, Lyon 2020. Co-organized w Béatrice Laurent, Université Bordeaux Montaigne

The Secret Life of Things: Controversial Challenges of Anthropocentrism in Children’s Literature. Controversial Dimensions in Children’s Literature, Wroclaw, Poland. 2020.03.19-20. (Cancelled because of COVID)

Image/Text/Body Panel. 14th Biennial HUSSE Conference, 2019. Jan 31-Feb 2. Pannon University Eger, Hungary.

Sounds Victorian: Voices and Noises in 19th Century Britain, ESSE Conference, Brno, 2018. Társszervező: Dr Béatrice Laurent (Université Bordeaux Montaigne)

Intermedial Body Politics: Towards a Feminist Analysis of Image/Text Dynamics Seminar. 12th ESSE Conference, Pavol Jozef Šafárik University, Kosice, Slovakia. 29 Aug – 2 Sept, 2014, Társszervező: Dr Catriona McAra (Leeds University of Arts)

Bordercrossings, meeting points, spaces of reflection and resistance. ‘Out of place’ feminist encounters with alterity. A Találkozások Antropológiája. A Magyar Kulturális Antropológiai Társaság 4. Vándorkonferenciája. SZTE BTK: Nov 4-5, 2016.

Fairy Tale Cinema. Posthumanist Potentials of Animal/Plant-Human Encounters. HUSSE 13. Eger. 2017 jan. 26-28.

Medial Interaction in the Literary Fantastic Workshop Salzburg-Szeged Symposium Társszervező: Dr Prof Sabine Coelsh-Foisner (Salzburg University) Szeged University, 2008.

KONFERENCIA ELŐADÁSOK

“A pinch of worm fat, urine of a horsefly, buttered fingers, three coins from a dead man’s pocket, and two teaspoons of wishful thinking.” Gastronomic translations of literary nonsense in Alice in Wonderland and its postmodern transmedia adaptations.” Food and/in Children’s Culture Conference. Ca Foscari University of Venice. 6-9 April 2021.

“‘Semmi – gondolta – nem volt még ilyen érdekes.’ Pszichonarráció és a bizonytalanság megtestesült tudata Neil Gaiman gótikus meseregényében” Negatív érzelmek az irodalmi befogadásban workshop. SZTE Kognitív Poétika Kutatócsoport. 2021. Március 26.

“Picturing the unimaginable for a generation of postmemory in graphic novel biografictional adaptations of Anne Frank’s Diary.” The 15th International Child and the Book Conference, 24 March 2021, Freie Universität Berlin, Transformation and Continuity: Political and Cultural Change in Children’s Literature from the Past Century to the Present Day

“„I’m not a stick. I’m Stick Man.” Controversial Ecocritical Encounters with Plant Kin in Contemporary Picturebooks.” Controversial Dimensions in Children’s Literature, Wroclaw, Poland. 2020.03.19-20. (elfogadott absztrakt, eltörölt konferencia)

“Taktilis tekintet A Szolgálólány Meséjében.” Szimpózium Margaret Atwood 80. születésnapjára. Szegedi Tudományegyetem, BTK, Komparatisztika tanszék. 2019. November 18.

“Caressing Canvases: Embodied subjects and objects in the corporeagraphic metafictional museum novel.” Museums in Literature conference/Le Musée dans la littérature. MSh Paris Nord. Université Paris 13 St Denis. 2019. Nov 7-8.

A nő mint növény. Feminista szubjektumszemiotika az antropocentrizmuson túl?” NYIM 2019 Konferencia, A feminist kritika és a metszetelmélet. 2019-okt 4-5. Szegedi Tudományegyetem, Társadalmi Nemek Tudománya kutatócsoport

“Acoustics of nonsense, picturing sounds, & interspecies communication: Counter-narrative strategies resisting the discursive silencing of children in Lewis Carroll’s Alice tales.” IRSCL congress, Silence and Silencing in Children’s Literature, Stockholm University, 2019 August 14-18

“Art and Space in the Contemporary Museum Novel.” Arts and the City. Károli Gáspár University and The Institute of Philosophy of the Research Centre of the Humanities of the Hungarian Academy of Sciences. 2019 May 23-24.

Transmediating the Wonder-Tale Canon in 21st Century Hungarian Children’s Books” The 14th The Child and the Book Conference, University of Zadar, 2019 May 8-10. (elfogadott absztrakt)

“Tracing a Story in a Network of Cracks: Ekphrasis, Ellipsis, and Craquelure as Instruments of Feminist Politics and Poetics of in Chloé Aridjis’ Asunder.” 14. HUSSE Konferencia, Pannon University Veszprém, 2019 jan 31-feb 2.

“A fajok közti szolidaritás poszthumán etikai lehetőségei a kortárs feminista performanszban és a mai magyar populáris kultúrában.” Nyelv, Ideológia, Média 14. Gender és Szolidaritás. SZTE, TNT, 2018 Szept 21-22.

“‘Take care of the sounds, and the sense will take care of itself!?’ The acoustics of nonsense in Lewis Carroll.” 14th ESSE Conference. ‘Sounds Victorian: Voices and Noises in 19th Century Britain’ Panel. Brno. 2018 Aug 29-Sept 2.

“’L’Animal que je suis.’ Posthuman Somaesthetics in Contemporary BioArt Performances” Somaesthetics: Between the Human Body and Beyond, Szeged University, Philosophy Department, May 14-16th, 2018.

“A dodó madár dala. Környezet- és nyelvfilozófia a 19. századi angol fantasztikus irodalomban” Állati jelek, képek és terek konferencia. SZTE Jel-Kép-Tér Munkacsoport. 2017 Nov 17.

“Boundaries, Bridges, Becomings. Interspecies Politics in Women’s Performance Arts in the Contemporary US” Transgressing Borders from Above and Below Panel. organized by Gender Studies Research group. Transnational Americas: Home(s), Borders and Transgresssions, SZTE, Centro InterAmerican, Nov 16-18, 2017.

“Evie in Fairyland, the Drunkard Brushmaker, and the Giggling Wooden Dog. Nonsense’s Creative Domestications and the Changing Image of the Implied Child Reader in Hungarian Translations of Alice’s Adventures in Wonderland” Translation Studies and Children’s Literature – Current Topics and Future Perspectives Conference. 19-20 Oct 2017 Brussels-Antwerpen.

“A nyelv hatalma az Alice Csodaországban magyar fordításainak tükrében” NYIM13 A nő és a hatalom SZTE, BTK, IEAS. 2017 Szept 22-23.

“Humanimal Studies: rövid áttekintés” SZTE Animalia Kutatócsoport bemutatkozó konferencia. SZAB, Szeged. 2017. 03.31.

“Vegetal Visions. Ecocritical Encounters with Plant Children in Mainstream and Art Fairy-Tale Cinema” HUSSE 13, Eger. 2017.01.26-28..

“The chance encounter of a stuffed dodo, a fallen star, and a fruit woman automaton… The Secret Life of Things Queering the Museal Gaze in Angela Carter’s Postmodern Curiosity Cabinets” Fireworks: The Visual Imagination of Angela Carter. University of Bristol. 2017.01.09.-10.

“From the Circus to the Concentration Camp. Re-enacting Otherness as a Strategy of Resistance in Hungarian Jewish Dwarf Performance Artists’ Memoirs” A Találkozások Antropológiája. A Magyar Kulturális Antropológiai Társaság 4. Vándorkonferenciája. SZTE BTK: Nov 4-5, 2016.

“Amicable Alices. Lewis Carroll and his Child Friends” The Politics and Poetics of Friendship conference. University of Krakow. October 27-29, 2016.

“Alice in Transmedia Wonderland.” SZTE BTK IEAS Doktori Kutatószeminárium vendégelőadása, 2016 Október 6

“Átlátszó helyek. A láttatott láthatatlan mint női térélmény Drozdik Orsolya konceptuális művészetében.” NYIM 12. Úton: A tér neme, a nemek terei. Szegedi Tudományegyetem, 2016. Sept 30-Oct 1.

“Alice’s Animal Alterities and Ethics.” Becoming Animal with the Victorians. Conference organised by the French Society of Victorian Studies. Université Diderot Paris 7. 2016. February 3-5.

„Iconotextual Sites of Alice’s Feminist Resistance in Picture Books Co-produced by Lewis Carroll and John Tenniel.” Alice Through the Ages Conference, University of Cambridge, 2015. Szeptember 15-18.

“Na, húzzál haza, kisfiam!” Mrs. Robinsontól Stifler mamájáig, avagy a MILF diszkrét bája. 11. Nyelv, Ideológia, Média Konferencia, A nő és a kor/osodás. Szegedi Tudományegyetem, Társadalmi Nemek Tudománya Kutatócsoport, 2015. Szeptember 25-26.

“Lolita, a kishúgunk!? A kislány test ábrázolhatatlanságáról női szemmel.” NYIM10. 10. Nyelv, Ideológia, Média konferencia: A feminista kutatás és oktatás távlatai Magyarországon. Szegedi Tudományegyetem, TNT Kutatócsoport. 2014. Sept. 19-20.

“Iconotextual Sites of Alice’s Feminist Resistance in Lewis Carroll and John Tenniel’s Victorian Fairy-Tale Fantasy Picture Books.” Intermedial Body Politics: Towards a Feminist Analysis of Image/Text Dynamics Seminar. 12th ESSE Conference, Pavol Jozef Šafárik University, Kosice, Slovakia. 29 Aug – 2 Sept, 2014

“Picturebooks challenging sexual politics. Melinda Gebbie’s Pro-Porn Feminist Comics and the Case of Lost Girls” HAAS10 Conference: Crossing Boundaries: Migration, Amalgamation, and Transgression in American Literature, History, and Culture PPCU, Budapest. 30-31 Május, 2014

“Alice’s Adventures through Changing Media: Looking for Wonderland in 21st century 3D CGI, iPad app, and Pop-Up Book adaptations of Carroll’s Classic Adapting Alice Panel. IRSCL International Research Society for Children’s Literature Congress, Children’s Literature and Media Cultures. 2013, August 10-14. Maastricht, The Netherlands.

“’Mystic, awful was the process.’ Changing Meanings of Victorian Child Photography in Lewis Carroll’s Darkroom and Bright Text.” European Iconology East & West: Cultural Imageries of Body and Soul – Intermedial Representations of the Corporeal, the Psychic, and the Spiritual. SZTE, Május 29-31, 2013.

“A Portrait of the Artist as a Young GirlChild: Lewis Carroll on/as Alice.” HUSSE 11. 11th Conference of the Hungarian Society for the Study of English. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 24–26 Januar, 2013.

“The Street Urchin as an Iconic Agent of Childish Imagination in Dickens’ Fiction and its Victorian and Postmodern Visual Adaptations.”Dickens200: Text and Beyond. Pécsi Tudományegyetem. 2012 November 9-10.

“A ’férfias’ fogyaték fikciója. Alternatív maszkulinitások atipikus megtestesülései a kortárs populáris vizuális kultúrában.” Nyelv, Ideológia, Média konferencia 8. A magyar „férfiuralom” terepei és határai. SZTE, TNT, 2012. Szeptember 21-22.

“Meta-Imagination in Lewis Carroll’s Literary Fairy Tales about Alice’s Adventures.” The Fairy Tale Vanguard. University of Ghent, Belgium, 20-22 August 2012.

„(Poszt)feminizmus, (poszt)identitás, és (poszt)koncept art Drozdik Orsolya művészetében” Nyelv, Ideológia, Média 7. A társadalmi nem viszonyok a rendszerváltás elmúlt 20 évében: poszt-szocializmus (?) és feminizmus. SZTE. 2011. Szept 30-Okt 1.

“Creative Iconoclasm and Cultural Trauma.” Terror(ism) and Aesthetics International Conference. SZTE, 2011. Sept 22-24.

“Changing Media of Enchantment. Tracking the Transition from Verbal to Visual Nonsense in Tim Burton’s Cinematic Adaptation of Alice in Wonderland.American Studies and Visuality on the Horizon of Information Society. SZTE Amerikanisztika tsz, 2011. Május 6-7.

“Queering the gaze and post-identity in Drozdik Orshi’s feminist (post)concept art.” Import-Export-Transport. Queer Theory, Queer Critique, and Activism in Motion. University of Vienna, Austria. 2011. April. 28-30.

“A fogyatékkal élők elfogadását célzó média/művészeti megnyilvánulások lehetőségei, korlátai, és recepciója a mai Magyarországon” Mi/Más2 Konferencia, Eszterházy Főiskola Amerikanisztika Tanszék, 2010.

“Az elme-baj, a szerzőség és a nemiség (v)iszonyai két Csáth-mítosz adaptációban” A társadalmi nemi viszonyok intézményesülése: A „magyarság” és „nemiség” metszetei, 6. Nyelv, Ideológia, Média konferencia, Szegedi Tudományegyetem, TNT, 2010.

“Recycling Waste and Cultural Trauma in the Museum Space” Museum Narratives. University of Salzburg, Austria, 2009.

“Stammering, Somniloquy and Somatized Semiosis. (Un)making Sense of Nonsense in Lewis Carroll’s Alice Tales.” The Surplus of Culture. Sense, CommonSense, NonSense University of Silesia, Ustron, Poland. 2009.

“Nyilván(osan) intim. A bizalmas testiség ki/takarása a közösségi terekben.” 5. Nyelv, ideológia, média konferencia. A szexualitás terei. SZTE IEAS TNT Hungary 2009.

“Ambiguous Alice. Entangled referential and metaphorical readings of Lewis Carroll” Ambiguity Conference, Catholic University of Ruzomberok, Slovakia, 2009.

“Feminist Grotesque Body Politics and Freak Ethics in Angela Carter’s Late Fiction.” Angela Carter. A Critical Exploration. The University of Northampton, UK, 2009.

‘“Curiouser and curiouser!” Epistemological Crisis and Body-Trouble in Postmodern Alice Tales.” The Fairy Tale After Angela Carter Conference, University of East Anglia, UK, 2009.

“Unraveling the Myth of Lewis Carroll’s Alice.” The Cultural/ Textual Construction of the Gendered Body – Gender Studies Research Group. HUSSE 9, Pécsi Tudományegyetem, 2009.

“Monstrous Embodiment and Collective Identity in Tod Browning’s Freaks and Katherine Dunn’s Geek Love. On Breaking the Frames of the Bourgeois Family Romance and the Troubling Residue of Carnivalesque Counter-Spectacularity.” HAAS Conference. SZTE, 2008.

“A ‘nehéz napok’ gyönyörei. A patologizált női test eroticizálása a kortárs magyar kultúrában.” 4. Nyelv, Ideológia, Média Konferencia. A Nő és a Test/iség. SZTE 2008.

“Lilliputians, Freaks, Little People. Popular Representations of Dwarfism in Anglophone Culture.” The Body in Anglophone Culture. Université de Tours, France. 2008.

The Ordered System’s Constitutive Outside. Disorder and Desire in Contemporary Abject Art.” The Iconology of Law. Eastern and Western Traditions of European Iconography 4. SZTE. 2008.

“Freaks Born and Made: Anatomical Alterity as a Technology of the Self. Katherine Dunn’s Geek LoveEmbodiment and Identity. SWIPUK conference. Centre for Research into Embodied Subjectivity, Philosophy, Centre for Gender Studies, University of Hull, UK, 2008.

“Image, Music, Performance and Text in Georges du Maurier’s Trilby” Medial Interaction in the Literary Fantastic Workshop. Salzburg-Szeged Dissertation Network Symposium, SZTE, 2008.

“A transznemű identitás dilemmái a kortárs gender-elméletek és populáris kulturális reprezentációk tükrében.” Mi/Más Konferencia. Eger Eszterházy Főiskola, 2008.

“Proto-modern/poszt-modern test-szövegek. A képtelen test kép(i)esítése” Test-Corpus-Body. Az MTA szegedi tagozatának szimpóziuma, Szeged. (Dr Kiss Attilával), 2007.

“Szemtelen nemtelen? Transgender identitás és tapasztalat.” Nyelv, Ideológia, Média. Női és férfi identitás és tapasztalat. SZTE, 2007.

“The limits and potentials of lesbian historiographic metafiction. The Case of Sarah Waters’ Tipping the Velvet” Sexuality and Narrative Section. Lesbian Lives. Lesbian Existence and the Lesbian Continuum Conference. Global Irish Institute. University College, Dublin, Ireland, 2007.

“’From Automaton to Activist.’ Representations of Spectacular Female Performers of Late-Victorian Countercultures in Georges du Maurier’s, Angela Carter’s and Sarah Waters’ Fiction.” HUSSE 8 Conference, SZTE, 2007.

“Bifocal interpretive perspective: restless look, punctum and camp.” Communicative Strategies in Literature. Joint PhD Network Symposium. Universitat Salzburg, Austria, 2006.

“Blurred Boundaries and Loving Looks in Nacy Burson’s Art.” HAAS Biennial Conference. Frontiers, Borderlines, and Frames. Pécsi Tudományegyetem, 2006

“’My gay best friend’ A fag-hag sztereotípiája.” Nyelv, Ideológia, Média. A nő és női(es)ség sztereotípiái konferencia. SZTE, Hungary, 2006.

“Angela Carter’s Vampires” Vampire Symposium, SZTE, Hungary, 200620. “Seeing is believing (?) Magical Realism and the Fantastic” What Constitutes the Fantastic? University of Szeged – Universitat Salzburg Dissertationnetwork Mini-Conference. SZTE, Hungary, 2006.

“A női szubjektum mint szamuráj/anya Julia Kristeva Les Samouraïs című önéletrajzi regényében” A nő mint szubjektum, a női szubjektum. Debreceni Tudományegyetem és Miskolci Tudományegyetem, Center for Gender Studies and Equal Opportunities, Debrecen, 2006.

“Autobiografikció és önéletrajzás Angela Carter regény-trilógiájában” Írott és olvasott identitás. Az önéletrajzi műfajok referenciális kontextusai. Pécsi Tudományegyetem, Modern Irodalom és Irodalomelmélet tsz. “Írott és olvasott identitás” kutatócsoport, Pécs, 2005.

“Grotesque Body Modification, Freaked Femininity and Narrative Self-Decomposition in Angela Carter’s The Passion of New Eve” Fantastic Body Transformations in English Literature, Film and Arts International Conference. Universitat Salzburg, Austria, 2005.

“‘Kisasszonyok, vadmacskák, kékharisnyák’ Az író nő pozicionálása a mai magyar médiában.” Nyelv, Ideológia, Média. A nő helye a magyar nyelvhasználatban konferencia. SZTE, 2005.

“Grotesque Body, Fictionalized Identity and Somatized Narrative in Angela Carter.” Fantastic Transformations of the Body in Modern English Literature Conference. SZTE – Universitat Salzburg Dissertationsnetwerk, 2005.

“‘I don’t suffer, except when I see the images like you’ Violence, presence, and representations in carnal performance and body art.” Image/ Text/ Representation/ Film in the Multimedial Age International Conference. University of Szeged, 2005.

Polyphonic Laughters in Angela Carter’s Nights at the Circus.” HUSSE 7 Conference.  Veszprémi Tudományegyetem, 2005.

“The Female Grotesque in Contemporary American Culture.” HAAS Biennial Conference. “American Studies as Cultural Studies: Theory and Practice” Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2004.

European Intertexts. A Study of Women’s Writing in English as a Part of a European Fabric. Travels: “She’s Leaving Home” Conference. SZTE–The British Academy. “ “Eyes closed I began a voyage down her spine” Remapping the Body, Renaming the Landscape in Jeanette Winterson”, 2004.

„Nőies-e a kortárs női irodalom? Átírás, újraolvasás, re-vízió és a kortárs, angol nyelvű nőirodalom”, Laikus olvasás és populáris kultúra. Dayka Gábor Társaság. Országos Széchényi Könyvtár  Budapest. 2003.

“Könyörtelen Test Revíziók. A női szépség erőszakos ideológiájának dekonstrukciója a kortárs feminista performansz terrorista testeiben“, Erőszak és TársadalmiNem konferencia. Vizuális Erőszak, Erőszak Víziók szekció. Corvinus Egyetem Budapest. Gender and Cultural Studies Center. 2003.

“Carnal Re-presentations: Orlan’s Body Art. Surgical Interventions Subverting the Iconography of Femininity and Beauty Myth”, The Iconography of Gender. Eastern and Western Traditions of European Iconography 3. Szegedi Tudományegyetem. 2003.

“Anaïs Nin’s Experimental Autofiction. The Portrait of the Artist as a Postmodern Desiring Female Subject: A Spy in the House of Love”, The 1950s HAAS Biennial Conference 2003 Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest. 2003.

“Narrating the nervous female body: Angela Carter’s The Passion of New Eve”, HUSSE 6 conference, Debreceni Tudományegyetem. 2003.

“Desidero ergo sum infinitum. Testbeszéd. Nyelvgyönyör. Szójáték. Az ’új’ ’francia’ ’feminizmusok’ esete”, Nő és férfi, férfi és nő. A társadalmi nemek kutatása Magyarországon az ezredfordulón konferencia, Gender és (női) írásmódok szekció, Corvinus Egyetem Budapest. Gender and Cultural Studies Center, 2002.

“Fictional Autobiography as Narrative Re/Deconstruction of Identity; (Re)writing on/from the Body in Sylvia Plath, Jeanette Winterson and Toni Morrison“. Women`s Writing and Autobiography. Université de Bordeaux 3. 2002.

“Transgressive Bodies and Other Voices in Contemporary British Women Writers` Fiction”, International Conference of PhD students. Miskolci Tudományegyetem. 2001.

“Women With Wings” (on Fay Weldon, Angela Carter and Jeanette Winterson), British Council Symposium and Roundtable on Contemporary British Fiction. Budapest. 2001.

“Subversive Desires Somewhere Inbetween. The Cards of Passion” (on Jeanette Winterson), HUSSE 5 conference, Eger, Hungary. 2001.

EGYÉB KONFERENCIÁK, WORKSHOP RÉSZVÉTELEK

High Culture and/versus Popular Culture conference. (John Storey) Universitat Salzburg. Interdisciplinary Research Center Metamorphic Changes in the Arts, 2007

Jacques Derrida előadássorozata a halálbüntetésről. La peine de mort at École Pratique des Hautes Études en Sciences Sociales de Paris, 1999/2000.

Julia Kristeva előadássorozata a női géniuszról: Le génie féminin at Université Paris VII, 1999/2000

Trans-missions: Theory, Research and Teaching in British Literary and Cultural Studies in Europe, British Council. 2002

Body Studies. Kerekasztal Vincent B. Leitch-csel, Debreceni Tudományegyetem, 2002

Given World and Time: Temporalities in Context conference.“ Workshop Hayden White-tal. “Metahistory: Thirty Years After.” Central European University, Budapest, 2003.

MEGNYITÓK, TUDOMÁNY-NÉPSZERŰSÍTŐ ELŐADÁSOK, KEREKASZTALOK, BESZÉLGETÉSEK, INTERJÚK

2020. 03.04. Eötvös Loránd Kollégium. Quadrivium Műhely. „Miért olyan a holló mint az íróasztal? A Viktoriánus nonszensz posztmodern konfigurációi.” SZTE.

2019.03.21 SZTE Alma Mater. Alumni Uni: Tudásműhely. „A testképformáló közösségi média.” Tari Annamáriával. Szeged, Jateklub.

2019. „A testképformáló (közösségi) média. Interjú dr habil Kérchy Annával.” SZTE Alma Mater Alumni Uni – Tudásműhely beharangozó.

2018 Sept 27. Kiállításmegnyitó: “Drozdik Orsolya: Az anyag és az érzékiség” Budapest Galéria.

2019 tavasz. Kossuth Rádió. Vendég a háznál. Gyerekekről felnőtteknek. “A mai mesékről”

2017. Nov 8. Kiállításmegnyitó: “It’s Always Tea Time. Artwork inspired by Alice in Wonderland” Észt Intézet, Deák 14 Galéria, Budapest.

“Vénuszok találkozása. Beszélgetés az Anatómiai Vénuszokról. Drozdik Orsolya képzőművésszel és Varga Benedekkel, a SOM főigazgatójával. ” Semmelweis Orvostörténeti Múzeum. 2015. 10. 8.

“Lewis Carroll Csodavilága szegedi szemmel. Kérchy Anna hiánypótló köteteket alkot a Bolyai ösztöndíj támogatásával.” SZTE Magazin. 2014. 7. szám.

03.05. A Családon Belüli Erőszak problémája a mai Magyarországon. Beszélgetés Czapáry Veronika íróval és Antoni Rita nőjogi aktivistával, SZTE, BTK.

02.14.  Az Eltitkolt évek című dokumentumfilmről beszélgetés Takács Mária rendezővel (Barát Erzsébettel) Szeged, Grand Café.

2007-09-10. 16.00. Kossuth Rádió. Körzeti Stúdió. Női vonal. Barát Erzsébettel a Nyelv, ideológia, Média konferenciáról.

2003-12-09. 13.05. Kossuth Rádió. Vendég a háznál. Gyerekekről felnőtteknek. “A szépségmítoszról